Twój koszyk

Twój koszyk jest aktualnie pusty

arrow

MNEMObiznes

Okładka książka, ebook MNEMObiznes

MNEMObiznes

Wybierz wersję:

  • Autor:
  • Ocena:
    (5.00)
  • Rodzaj produktu: ebook (PDF)
  • Liczba str.:
  • ISBN: 978-83-7701-602-29788377016022
  • Wydanie: I, 2012
  • Wydawca: Złote Myśli
  • Wysyłka: Natychmiast!

24,90 zł

Kup teraz
Jak pamięć wpływa na zyski firmy? MNEMOTECHNIKI w BIZNESIE.

Zdobądź wiedzę o pamięci, a zostaniesz
na zawsze w umysłach swoich klientów

Gdy mówimy "pamięć w biznesie lub w sprzedaży", przychodzi nam na myśl najczęściej jeden temat: „dzięki technikom zapamiętywania mogę nauczyć się zapamiętywać twarze i nazwiska klientów i tym zabłysnąć”. Owszem, to jedna z możliwości, jakie daje nam wyćwiczona pamięć. Ale zgłębiając tajniki MNEMObiznesu, tak naprawdę otrzymujesz narzędzia wykorzystywane przez psychologię sprzedaży, którymi wdrukujesz na stałe w pamięć klienta ważne informacje o swoim produkcie, marce, firmie.

MNEMObiznes to biznes, który stawia na wykorzystanie w swej działalności wiedzy o mechanizmach działania pamięci. O tym, jak działa pamięć Twoja oraz Twojego klienta.

To właśnie dlaczego Coca-Cola wygrywa z Pepsi...W 1975 roku zarząd firmy Pepsi-Cola Company podjął decyzję o przeprowadzeniu słynnego eksperymentu znanego jako Pepsi Challenge (Wyzwanie Pepsi). Przedstawiciele Pepsi rozjechali się po największych centrach handlowych całego świata i przy wejściu wręczali każdemu chętnemu dwa nieoznakowane kubeczki.

 

W jednym kubeczku była pepsi, a w drugim coca-cola. Ankietowanych pytano, który napój bardziej im smakował. Kiedy podsumowano wyniki, okazało się, że ponad połowie uczestników tego eksperymentu bardziej przypadła do gustu pepsi. (...)

 

W drugim etapie eksperymentu poinformowano badanych, co próbują, pepsi czy coca-colę, zanim jeszcze się napiją. Tym razem okazało się, że 75% respondentów stwierdziło, że bardziej im smakuje coca-cola. (...)

 

Wniosek, jaki nasuwa się z tych badań, brzmi następująco: jeżeli nie znamy marki spożywanego właśnie napoju, w naszym mózgu uruchamia się ośrodek smaku. Natomiast jeśli ją znamy, zaczyna pracować ośrodek pamięci. Tak więc dla mózgu ważniejsza jest marka produktu i jej wizerunek niż na przykład jego smak. Marka produktu może być „wdrukowana” w mózg każdego człowieka; jest zapisana w jego układzie nerwowym — stąd tak wiele działań, aby przywiązać klienta do tej konkretnej.

 

Komentując badania Pepsi Challenge, prof. Martin Lindstrom, specjalista w dziedzinie neuromarketingu, napisał: „Wszystkie pozytywne skojarzenia z Coca-colą: historia, logo, kolor, design, zapach, osobiste wspomnienia z dzieciństwa, telewizyjne i drukowane reklamy sprzed lat oraz czysta, niezaprzeczalna, nieustępliwa, nieunikniona emocjonalnie »kokakolowatość« marki — wszystko to przeważyło na niekorzyść rozumowego, naturalnego wyboru pepsi […] dlatego że mózg za pomocą emocji koduje rzeczy szczególnie wartościowe, w tym także marki angażujące nas emocjonalnie”.

Przedsiębiorcy...

MNEMOTECHNIKI w BIZNESIE

Jak stosować je w praktyce i na czym polegają? 

  1. PRZYKŁAD. PAMIĘĆ EPIZODYCZNA

    Dzięki pamięci epizodycznej zapamiętujemy wyjątkowe epizody z naszego życia (pierwsza miłość, dzień ślubu, pierwszy dzień w szkole/pracy, ważne spotkania, szkolenia, nagrody). Zapamiętywanie w ten sposób jest związane z udziałem innych osób w naszym życiu, a także z kreowaniem własnego „ja”.

    Jak to wykorzystać w swojej firmie?
    • Wykorzystuj do promocji swoich produktów lub usług komunikację i wydarzenia wzbudzające emocje i angażujące osoby, z którymi pracujesz i współpracujesz. Jeśli brakuje emocji, Twoje produkty/usługi nie zostaną zapamiętane, tak jak by mogły.
       
    • Organizuj, jeśli to możliwe, ważne wydarzenia, szkolenia, prezentacje, konkursy, prelekcje – w ten sposób możesz wpływać pozytywnie na emocje klientów, zacieśnić więzy i relacje.
       
  2. PRZYKŁAD. MECHANIZM TOROWANIA

    „Torowanie” to celowe działanie na nieświadomość po to, by jakiś jeden bodziec, słowo – zostało skojarzone z konkretnym produktem lub marką.

    Przykładem wykorzystania tej techniki w promocji jest firma Disney. W piosenkach, tekstach reklamowych bardzo często pojawiają się słowa: fantazja, zabawa, marzenia, wyobraźnia, uśmiech, szczęście. W efekcie okazuje się, że 80% populacji kojarzy te wyrazy z Disneyem. Słysząc te słowa, często rysuje się w naszej wyobraźni obraz bajkowej krainy – tak często przedstawianej właśnie w filmach Disneya...

    Jak to wykorzystać w swojej firmie?
    • Wybierz świadomie wyrazy, które klientom mają się kojarzyć z Twoją firmą, produktami lub usługami. Np. "zmiana", "luksus", "profesjonalizm", "uśmiech", "szybkość".
       
    • Świadomie wykorzystuj te słowa w działaniach marketingowych Twojej firmy, niech na ich dźwięk klientom w umysłach toruje się droga do firmy. To tylko kwestia czasu, aby klient, słysząc słowa klucze, w swojej głowie miał od razu obraz Twojej firmy.
       
  3. PRZYKŁAD. STWÓRZ SWOJE "KPW"

    KPW to sympatyczny skrót od Kartoteki Przydatnej Wiedzy. Do czego to może służyć? Autor podaje ciekawą metodę na gromadzenie, uporządkowywanie i uaktualnienie swojej wiedzy, aby w ten sposób stać się ekspertem w swojej dziedzinie i wykorzystać to w biznesie.

    Odpowiednio skatalogowana wiedza, regularnie uaktualniana – w niedługim czasie zrobi z Ciebie eksperta w Twojej dziedzinie. Ponadto wypracujesz w ten sposób swój wizerunek i styl. A Twój umysł również na tym skorzysta – będziesz ćwiczył dzięki temu pamięć i kreatywność.

    Kto może wykorzystać KPW w swojej firmie?
    • Każdy w swojej dziedzinie może wykorzystać KPW do gromadzenia koniecznej wiedzy:
    • menadżerowie – wiedzę o zarządzaniu i kierowaniu
    • sprzedawcy – wiedzę o produkcie
    • pracownicy BOK – wiedzę o relacjach z klientami
    • inni specjaliści – wiedzę o swoim fachu

PATRONAT MEDIALNY:

Mensis

Logo_Menedżer_sprzedaży

4Grow

"Drogi, na których jest największe natężenie, są poszerzane. Te mało uczęszczane niszczeją i zarastają zielskiem" - Harry Chugani

Niech Twoja pamięć będzie jak autostrada!

Andrzej BubrowieckiAndrzej Bubrowiecki. Trener Rozwoju Biznesowego i Osobistego, Trener Pamięci i Szybkiego Czytania. Specjalizuje się w dziedzinie doskonalenia osobistego, twórczego wykorzystania umysłu, komunikacji interpersonalnej, psychologii sprzedaży oraz w treningach zarządzana sobą w czasie i zarządzania stresem.

 

Autor książek: "Popraw swoją pamięć", "Ale urwał!", "Popraw swoją kreatywność", "Techniki pamięciowe dla każdego", "Sekrety kreatywnego myślenia" oraz "Działaj Skutecznie!".

 

Andrzej Bubrowiecki to ekspert, który w ciągu ponad 12-letniej kariery zawodowej przeszkolił ponad 6500 osób, a jego klientami były m.in. takie firmy i instytucje jak:

  • BIURO OCHRONY RZĄDU
  • NESTLE
  • NARODOWY BANK POLSKI
  • DAIMLER CHRYSLER
  • L'OREAL
  • VOLKSWAGEN BANK
  • HORTEX
  • AUCHAN
  • SZKOŁA GŁÓWNA HANDLOWA


MNEMO
biznes to wiedza o mechanizmach działania pamięci pod kątem wykorzystania jej w marketingu, reklamie i sprzedaży

Co konkretnie jest w tej książce i co Ci to da?

W odróżnieniu od innych książek, temat „pamięci” nie jest związany z „uczeniem się” w rozumieniu szkolnym czy akademickim, ale w całości dotyczy sfery biznesowej. W odróżnieniu z kolei od książek o sprzedaży, nie jest tylko małym fragmentem dotyczącym „pamięci” i włączonym do większej całości (jak to zwykle bywa), lecz stanowi punkt centralny rozważań.

Główny temat, na zasadzie logicznych powiązań, pogłębiają zagadnienia dotyczące takich kwestii jak psychologia sprzedaży, neuromarketing, psychologia percepcji i reklamy.

  1. W momencie, gdy nasz mózg codziennie zalewany jest setkami informacjami, naturalną rzeczą jest selekcja informacji. Nie jesteśmy w stanie zapamiętać tego wszystkiego, co byśmy chcieli. Andrzej Bubrowiecki, autor książki ‘MNEMObiznes’ pomaga czytelnikowi przezwyciężyć tę trudność i wyćwiczyć pamięć. Udowadnia również dlaczego dobrze rozwinięta pamięć pomaga w sprzedaży i w prowadzeniu biznesu.
     
    Tym, co pozycjonuje nas jako ekspertów, jest wiedza, a wiedza to nic innego jak informacje, które posiadamy, które potrafimy przywołać. To, co pamiętamy świadczy więc o tym, jakimi ekspertami jesteśmy, w jaki sposób będziemy się pozycjonować.
     
    Andrzej Bubrowiecki w bardzo jasny sposób pokazuje metody ćwiczenia pamięci, wyobraźni, sposoby na szybkie czytanie, na zapamiętywanie itp. Prezentuje wiele interesujących przykładów o tym, czym jest pamięć w biznesie i dlaczego klienci bardzo często korzystają z podręcznej pamięci, przy wyborze swoich produktów. W książce znajdziemy wiele przykładów ćwiczeń i metod, dzięki którym możemy wzmacniać nasz mózg.
     
    Druga część książki jest bezpośrednim nawiązaniem do procesu sprzedaży, rozmowy handlowej, do marketingu. Korzystanie z wyćwiczonej pamięci zwiększa szanse na sukces w sprzedaży, jeśli wiadomo jak z niej korzystać, a o tym właśnie pisze Bubrowiewcki.
     
    Książka godna uwagi i polecenia, zarówno menedżerom jak i sprzedawcom, a tak de facto wszystkim, gdyż ćwiczenie mózgu powinno należeć do obowiązku każdego z nas.

    recenzja ukazała się na Menedzersprzedazy.pl 

Wiesław FinkielszteinBardzo cenna pozycja. Zawiera dużo praktycznej wiedzy, wartościowych sugestii, oryginalnych rozwiązań i ćwiczeń do samodzielnego wykonania. Przez kilkanaście lat zajmowania się swoją profesją wypracowałem wiele skutecznych metod pracy, dzięki którym do dzisiaj odnoszę sukcesy. Cieszę się, że dzięki tej publikacji będę je mógł wzbogacić o zupełnie nowe rzeczy i już wyobrażam sobie (zgodnie z zaleceniem autora), jak podniosą się efekty mojej sprzedaży. Publikacja naprawdę nowatorska i godna polecenia zarówno dla ludzi rozpoczynających swoją przygodę w biznesie, jak i dla tych, którzy pomimo ogromnego doświadczenia chcą nadal się rozwijać i doskonalić swoje umiejętności.Wiesław Finkielsztein, agent ubezpieczeniowy

Jakie znaczenie może mieć dla Ciebie przeczytanie tej książki?

Tadeusz LaskowskiDziałam w biznesie od wielu lat i wiem dużo na temat marketingu, sprzedaży, kontaktu z klientem, ale ta książka wniosła świeży powiew do mojej pracy. Po jej przeczytaniu uświadomiłem sobie, jak wiele elementów związanych z funkcjonowaniem naszego umysłu decyduje o sukcesie.

Lektura książki inspiruje do nowatorskich działań, zachęca do pracy nad swoim nastawieniem mentalnym, motywuje do poprawienia pamięci, pokazuje, w jaki sposób wykorzystać prawa funkcjonowania ludzkiej pamięci w reklamie, przygotowaniu oferty handlowej, rozmowie z klientem i wielu innych aspektach sprzedaży. Jej niewątpliwym walorem jest spójny i jasny przekaz. Książka zawiera wiele wartościowych ćwiczeń, a wnioski proponowane przez autora w sposób rzetelny oparte są na prezentowanych wynikach badań. Gorąco polecam!Tadeusz Laskowski, prywatny przedsiębiorca

Czego jeszcze możesz się dowiedzieć?

DLACZEGO ROBISZ BEZPIECZNE ZAKUPY?

Gwarantujemy jakość, którą możesz sam ocenić bez ryzyka.

Mimo iż jesteśmy pewni, że nasze produkty inspirują ludzi do zmiany, motywują i przekazują praktyczną wiedzę, nie wiemy, na jakim poziomie wiedzy i rozwoju Ty jesteś.

Jeśli ten zakup nie spełni Twoich oczekiwań i nie wniesie nic nowego, oddamy Ci 100% wydanych pieniędzy.

  1. "Dobrze wyćwiczony mózg to solidny fundament sukcesu w sprzedaży”. Wszystko jest procesem plastycznym i w taki też sposób ukazane jest to w książce. Po przeczytaniu jej, wiedza z małych kawałeczków formuje się w kompetencje, bardzo dokładnie opisany proces zapamiętywania, przypominania, łączenia się neuronów, synergii, mapy myśli, ćwiczenia dopasowane pod każdego czytelnika. Książka jako coach poruszający wiele aspektów stricte związanych ze sprzedażą. Wykorzystywanie potencjału, który posiadamy praktycznie od zawsze, dobrze poznany mózg jest
    największym ekspertem. Ta książka to fundament dobrego sprzedawcy.

    Klaudia Listowska PASJONACIZYCIA.pl

 


Zanim podejmiesz decyzję...

To prawdopowobnie jedyna książka na rynku, która odkrywa możliwości wpływania poprzez pamięć  i mnemotechniki na zysk w biznesie. Pokazuje, jak wykorzystywać to w praktyce, niezależnie od tego, czy prowadzisz małą, nawet jednoosobową firmę, czy zarządzasz dużym przedsiębiorstwem.

Najważniejsze jednak jest to, że te techniki są niezmienne, bo tak po prostu działa ludzka pamięć. Warto zgłębić ten temat, choćby z ciekawości. Albo dlatego, żeby zdobyć przewagę nad konkurencją i po prostu lepiej zapadać w pamięć klientom. To lektura obowiązkowa dla wszystkich, których interesuje psychologia sprzedaży czy psychologia reklamy i nowe podejście do tych tematów.

Czy będzie to książka, która zrewolucjonizuje Twoje podejście do biznesu? Nie wiemy. Na pewno jednak warto się z nią zapoznać i to ocenić. Wybierz wersję, która Ci odpowiada i złóż zamówienie.

Na co czekasz?

Kup teraz

Książka MNEMObiznes