Twój koszyk

Twój koszyk jest aktualnie pusty

arrow

2 Menadżer doskonały. Kreatywność

Okładka książka, ebook 2 Menadżer doskonały. Kreatywność

2 Menadżer doskonały. Kreatywność

Wybierz wersję:

  • Autor:
  • Ocena:
    (4.00)
  • Rodzaj produktu: ebook (PDF)
  • Liczba str.: 159
  • ISBN: 978-83-7701-787-69788377017876
  • Wydanie: I, 2013
  • Wydawca: Złote Myśli
  • Wysyłka: Natychmiast!

26,90 zł

Kup teraz

Przyciągnęło Cię tutaj magiczne słowo "menadżer"? Słowo, które działa jak zaklęcie na każdego poszukującego pracy lub tego, który tę pracę już ma. Menadżer to niebagatelna sprawa, a w Złotych Myślach ma być w dodatku doskonały, ale czy aby tylko w Złotych Myślach?

Przyjrzyj się uważnie poniższej liście – wydaje się znajoma, prawda?

Stanowisko XWymagania:

 

- niespotykane umiejętności organizacyjne,

- nadzwyczajne zdolności komunikacyjne,

- znakomicie wykształcone kompetencje zarządzania ludźmi,

- najwyższy poziom specjalizacji w swojej dziedzinie,

- odporność na stres,

- terminowość,

- umiejętność planowania zadań i zarządzania czasem,

- pewność siebie i poczucie własnej wartości,

- kreatywność i odpowiedzialność.

 

Oferujemy w zamian:

 

- branie udziału w podejmowaniu kluczowych decyzji dotyczących firmy,
- elastyczny czas pracy,
- wysokie zarobki + premie zależne od wyników,
- szkolenia, możliwość rozwoju.

Co Ci przypomina powyższy opis? Oczywiście, to hipotetyczna oferta pracy.

Jakiej? Niebagatelnej!

Pracy wymagającej, odpowiedzialnej. Ale też dającej wiele satysfakcji i pozwalającej na realizację swoich pasji oraz ciągły rozwój. To praca dla ambitnych, pełnych kreatywności ludzi. To praca dla Ciebie!

Nie wierzysz?

Dziwne… Przecież pewnie już ją masz i chcesz być w niej lepszy. Albo właśnie ją dostałeś i nie wiesz, od czego zacząć; „gdzie ręce włożyć”. Albo chcesz ją dostać, bo uważasz, że zasługujesz. Albo chcesz ją dostać, ale uważasz, że nie zasługujesz…

Z jakichkolwiek powodów się tu znalazłeś, mam Ci do powiedzenia jedno: to jest Twój czas. I Twój wybór:

  1. Według najprostszego podziału menadżerów można podzielić na dwie kategorie: - grupa mówiących o sobie, podkreślających własne umiejętności, zasługi i osiągnięcia; - grupa, o której mówią inni, podkreślając ich własne umiejętności, zasługi i osiągnięcia. Warto zastanowić się, do której z nich pragnie się należeć.

    Grzegorz Szczerba

Menadżer doskonałyOczywiście o menadżerze tu mowa nie przez przypadek. Popularna wyszukiwarka dla wyrażenia „książki dla menadżera” podała około 230 000 wyników. A dla wyrażenia „jak zostać menadżerem?” – 1 280 000!

Możesz zostać menadżerem. Możesz zostać menadżerem takim sobie. Ale możesz też być menadżerem doskonałym. I, skoro czytasz ten opis, chyba na tym Ci zależy?

Grzegorz Szczerba
Grzegorz Szczerba, menadżer, trener, konsultant - ma za sobą kilkanaście lat pracy na stanowiskach kierowniczych. Posiada wieloletnie doświadczenie z zakresu doradztwa, prowadzenia szkoleń i zarządzania. Pisze, że „podczas analiz przeróżnych badań dotyczących pracy menadżerów, można pokusić się o wyodrębnienie pięciu podstawowych, niezbędnych w pracy na stanowiskach kierowniczych, umiejętności. I tak do najważniejszych należą:
1. komunikatywność,
2. kreatywność,
3. bycie liderem i przywództwo,
4. motywowanie,
5. rozwiązywanie problemów”.

Jak je wszystkie w sobie wykształcić? Zacznij z „Menadżerem doskonałym”.

Menadżer doskonały” to seria publikacji będących narzędziem dla wszystkich, którzy chcą podążać ścieżką doskonalącą umiejętności menadżerskie. Tej wiedzy nie nabędziesz na studiach. Otrzymujesz ją teraz w książce – od praktyka i mentora, który chce Cię wspierać podczas Twojej zawodowej edukacji.

Pierwsza z serii książek to „Menadżer doskonały. Komunikacja". Teraz przedstawiamy Ci drugą: "Menadżer doskonały. Kreatywność”:

  1. Co to znaczy, że ktoś jest kreatywny? Istnieje wiele definicji tego pojęcia. Najbardziej wyczerpujące i opisujące istotę zjawiska zostały stworzone na polu psychologii. Definiują one kreatywność jako postawę lub proces, pociągający za sobą powstawanie nowych pomysłów, koncepcji, nowych skojarzeń lub powiązań z
    istniejącymi już ideami. Myślenie kreatywne prowadzi do nowatorskich i oryginalnych rozwiązań. Bardzo skomplikowane określania. A jak je przełożyć na prostszy, menadżerski język?

    fragment "Menadżera doskonałego. Kreatywności" 

Tego podjął się Grzegorz Szczerba. Podaje wskazówki, praktyczne rady, ciekawostki. Czego dowiesz się z tej książki?

 

Porada nr 3Praca nad dobrze znanymi i lubianym przez nas dziedzinami staje się gwarantem kreatywności. Jeśli przez nią rozumie się generowanie pomysłów i ich dalsze rozwijanie, a wszystko to odbywa się w kontekście konkretnego problemu, mamy znacznie większą szansę na ujawnienie się naszych zdolności w tym względzie podczas zajmowania się tematami, w których albo jesteśmy ekspertami albo darzymy je, ciepłymi zazwyczaj, względami emocjonalnymi. Wniosek z tego nasuwa się sam: rób to, co lubisz i na tym polu staraj się być kreatywny.

Porada nr 22Weźmy nasze mózgi pod obróbkę. Kto zamierza pozostać jego niewolnikiem, niech wiedzie dalej spokojny żywot. Ale ci, którzy pragną zmienić się z biernego posiadacza w aktywnego użytkownika, powinni zapamiętać wyróżniające kreatywne osoby elementy:

• oryginalność,
• wszechstronność i uniwersalne spojrzenie,
• zdominowanie danej dziedziny,
• przebojowość i energia.

Porada nr 23Warto unikać „zdań morderców”. Przytoczmy w tym celu kilka przykładów, by dokładnie uzmysłowić, co powinno zniknąć na stałe ze słownika używanego przez menadżera:

• skontaktuję się z tobą w tej sprawie później;
• przedstaw to w postaci analizy rzeczywistego przypadku;
• musimy patrzeć długoterminowo;
• już tego próbowaliśmy wcześniej;
• tak, ale…;
• nie mamy czasu;
• rozumiem, że chcesz, bym był szczery;
• stwórzmy komisję, by się tym zająć;
• teraz jest inna sytuacja;
• nie widzę logicznego związku.

Porada nr 35Największe znaczenie ma liczba pomysłów, jakie można wykorzystać przy obmyślaniu rozwiązań. Jest to absolutna podstawa twórczego myślenia. Kolejny element dotyczy powstrzymywania się od jakiegokolwiek oceniania. To z kolei hamuje wyobraźnię i powstrzymuje
umysł przed tworzeniem użytecznych, niekonwencjonalnych skojarzeń. Podczas generowania
pomysłów powinniśmy starać się myśleć „na luzie”. Zróbmy z tego dobrą zabawę.

 Spraw, by Twoja kreatywność wyszła na światło dzienne - abyś osiągał jeszcze większe sukcesy, cieszył się swoją pracą i pobudzał tym swoich pracowników.

Obudź kreatywność w swoich pracownikach i w Tobie!

Na co czekasz?

Kup teraz

Książka 2 Menadżer doskonały. Kreatywność