JAK LEPIEJ ROZUMIEĆ INNYCH I BYĆ BARDZIEJ PRZEZ NICH ROZUMIANYM?
Po cieszącej się ogromną popularnością książce ks. Marka Dziewieckiego p.t. “Emocje. Krzyk do zrozumienia” oddajemy w Twoje ręce kolejną, która ma szansę stać się bestsellerem: “Komunikacja. Kochaj i mów co chcesz”. Powstała ona po to, aby pomóc Ci poprawić sferę komunikacyjną w Twoim życiu, abyś cieszył się lepszymi, bardziej harmonijnymi i szczęśliwszymi związkami z innymi ludźmi!
PODRÓŻ W ŚWIAT KOMUNIKACJI – DWA ETAPY
Książka podzielona jest na 2 części, które razem stanowią integralną całość.
W pierwszej części:
Autor omawia najczęstsze przeszkody i bariery w komunikacji, czyli wszystko to, co nie pozwala nam się w pełni rozumieć. Przy szczegółowym wyjaśnianiu każdej z barier dowiadujemy się w jaki sposób możemy sobie z nimi radzić.
W drugiej części:
Zostały wyjaśnione najważniejsze kompetencje i umiejętności – empatia, werbalizacja i asertywność, których opanowanie umożliwia dojrzałe porozumiewanie się z drugim człowiekiem i wzajemne porozumienie.
Cała książka, podobnie jak poprzednia książka “Emocje”, została zilustrowana prostymi rysunkami pomagającymi przyswoić sobie bogatą treść, oraz okraszona przez ks. Marka licznymi przykładami z życia wziętymi, z własnej praktyki psychologicznej oraz z praktyki innych psychologów.
KSIĄŻKA Z WIEDZĄ PRAKTYCZNĄ I PRZYDATNĄ
Książka jest bardzo wartościowa pod kątem praktycznym! Oprócz tego, że wyjaśnia wiele zagadnień i systematyzuje wiedzę na temat komunikacji międzyludzkiej, w wielu jej miejscach znajdziesz konkretne wskazania i porady, dzięki którym nauczysz się jej treść błyskawicznie wykorzystywać w swoim życiu.
Oto niektóre z nich, które znajdziesz w środku:
Przykłady dobrej i złej/ korzystnej i niekorzystnej w skutkach komunikacji rodzica do dziecka (str. 34-36)
Co zrobić, gdy niepokoi nas lub wprost rani forma, w jakiej ktoś inny się do nas zwraca? (str. 35)
Co zrobić, jeśli chcemy, żeby inni ludzie odnosili się do nas życzliwie i z pogodą ducha, a co wtedy, gdy sami czujemy w sobie nastawienie negatywne? (str. 67)
Co zrobić, jeśli ktoś – przez nas nieprowokowany i pomimo naszej życzliwej postawy – okaże się nieżyczliwy czy wręcz agresywny? (str. 68)
Jak postępować, gdy mamy do czynienia z osobą niedojrzałą? (str. 69)
Jak się zachować, kiedy chcemy udzielić komuś pomocy, ale przekracza to nasze możliwości? (str. 133)
Jak w asertywny sposób powiedzieć komuś, aby zdjął nogę z gazu w trakcie jazdy samochodem? (str. 169)
Inne przykłady prawidłowych wypowiedzi asertywnych w różnych sytuacjach (str. 173-176)