Wieloletnie obserwacje relacji „naziemnego” biznesu z przemysłem internetowym pozwoliły autorowi postawić tezę, że jak do tej pory owoce tej współpracy udało się zaobserwować tylko w wąskim wycinku gospodarki jakim jest sprzedaż dóbr wirtualnych oraz handel już wytworzonymi produktami (e-commerce).
Natomiast ogromna część realnej gospodarki (małe i średnie przedsiębiorstwa generujące pokaźne zyski w przeliczeniu na jednego pracującego, oparte na wiedzy, doświadczeniu i umiejętnościach, generujące transakcje o wysokoprocentowej rentowności) nie czerpie w wyraźnym stopniu korzyści z obecności w internecie.
Podsumowaniem tych obserwacji jest wniosek, że aby zmienić tę sytuację na korzyść przedsiębiorców oraz ich klientów nie wystarczą kosmetyczne poprawki w funkcjonowaniu przemysłu reklamy online albo kolejne, coraz bardziej wyrafinowane techniki docierania do potencjalnych klientów.
Uwolnienie potencjału internetu dla tych milionów przedsiębiorców wymaga radykalnej innowacji („disruptive innovation”) modelu biznesowego.
Modelu biznesowego precyzyjnie regulującego odpowiedzialność i rolę każdej z zaangażowanych stron, korzystającego rzecz jasna z nowoczesnych technologii, a także multidyscyplinarnej wiedzy i opartego na znanym od niepamiętnych czasów, ale obecnie lekko zakurzonym pojęciu „renomy”.
Jak możliwe jest połączenie tych wszystkich czynników w spójną, dynamiczną całość dowiesz się z treści książki „Informacje Pożądane”.
*Spostrzegawczy czytelnik w miarę postępów lektury bez trudu zorientuje się, że też może wziąć osobisty udział w tej rewolucji… Goszcząc „u cioci na imieninach” i zadając jedno celne, fundamentalne, ale zrozumiałe dla wszystkich niezależnie od wieku i zawodu pytanie, które sprowokować może wybuch mentalnego wulkanu... :)
O autorze:
Tomasz Kuzak
Przez ponad 20 lat obserwacji i uczestnictwa w relacjach na styku biznes+internet diagnozował przyczyny „słabostek” tej kooperacji i zobaczył obraz możliwej do wdrożenia ścieżki wyjścia z impasu. Wyciągnął wniosek, że z tym, co już mamy „pod ręką”, czyli:
- sprawdzoną w praktyce, spójną wiedzą,
- posłuszną technologią,
- rozpoznanymi mechanizmami funkcjonowania internetu i internautów,
- oraz chirurgicznie precyzyjną informacją jako wyzwalaczem żywiołowej przebudowy przemysłu internetowego...
Rewolucja w reklamie online wydaje się nieunikniona!